10.32

Kusudama

Diposting oleh Agus Sudrajat |

De un an fac origami, de cand am descoperit forumul de origami din Romania: http://origamiromania.forumgratuit.ro/. Aceasta este o comunitate mica, dar unita, unde mereu am gasit ajutor, sfaturi atunci cand am avut nevoie. Tot aici se afla si galeria mea, unde sunt postate toate modelele mele. Nu voi mai posta modelele mai vechi, deoarece ele se afla acolo. Prin urmare, galeria mea : http://origamiromania.forumgratuit.ro/galerii-personale-f15/andre-t250.htm .

Majoritatea modelelor pe care le realizez sunt kusudame. Termenul de kusudama este folosit în origami pentru a desemna acele modele care se realizeaza prin lipirea mai multor unitati identice, rezultand o forma sferica. Numele provine din cuvintele japoneze kusuri - medicină şi tama - minge.
Kusudamele sunt foarte potrivite atat pentru a fi facute cadou, cat si pe post de decoratiuni. Exista nenumarate modele, de diferite dimensiuni si grade de dificultate. Pe langa rolul decorativ, kusudamele mai au si un rol de talisman impotriva raului (de aceea la inceputuri se faceau din ierburi medicinale). Ele sunt originare din China, si au fost introduse in Japonia in perioada Heian (794 a.d. - 1192 a.d.).

0 komentar:

Posting Komentar

Subscribe