05.27

Ce citeam cand eram de-o schioapa...

Diposting oleh Agus Sudrajat |

Iata ca am primit o noua leapsa de la Ioana. Mi s-a parut tare draguta si m-a facut sa-mi amintesc de copilarie si de ceea ce citeam pe vremea aceea.

Prima carte care imi vine in minte ar fi Heidi, fetita muntilor, de Johanna Spyri, o carte care m-a fermecat din prima clipa...Imi amintesc ca era lectura obligatorie pentru scoala, dar mi-a placut atat de mult, incat intr-o zi sau doua am terminat-o. Din aceeasi colectie aveam si Pinocchio, de Carlo Collodi si Cartea junglei, de Rudyard Kipling, carti care le pastrez cu mare drag si in ziua de azi.
Deoarece imi petreceam o buna parte din zi prin casa bunicilor, ma mai uitam prin biblioteca lor la diferitele titluri. Asa l-am gasit intr-o zi pe Morcoveata, de Jules Renard. Imi amintesc ce ma mai amuzam pe seama lui si a nazdravaniilor pe care le facea, astfel ca abia asteptam ziua urmatoare sa merg din nou sa o citesc.
Desigur, nu lipsesc nici cartile cu multe imagini, precum cele tridimensionale-in relief. Asa erau Hainele cele noi ale imparatului, de Hans Christian Andersen si Tom Degetel. Mai tarziu, le-am daruit altor copii care iubeau cartile, sa se bucure si ei de ele si sa le infrumuseteze copilaria.
Prin clasa a patra am mers cu tata sa-mi faca abonament la Biblioteca Judeteana si prima carte pe care am luat-o a fost Aventurile lui Nils Holgersson, de Selma Lagerlöf. In acel moment am fost atat de emotionata si fericita si abia asteptam sa descopar aventurile nazdravanului Nils. Dupa scoala mergeam la mama la servici si pana plecam acasa stateam cuminte si citeam, starnind uimire printre colegele ei la cat de linistita si absorbita eram de cartea mea.

Si acum, cartea pe care pur si simplu o adoram si pe care o pastrez si in ziua de azi cu sfintenie, 366 povesti minunate pentru adormit copiii... Am primit-o la 5 ani de la parintii mei si de atunci cativa ani buni a devenit un ritual citirea ei in fiecare seara. Seara de seara asteptam cu nerabdare o noua poveste, fie ca mi-o citea mama, fie tata, nu a existat seara sa ma culc fara ea.




Desigur, au mai fost si alte carti care mi-au fermecat copilaria, dar cam acestea mi le amintesc acum si au fost preferatele mele... Si acum, dau leapsa mai departe: Elydei, lui Kiddo si oricui mai vrea sa o ia!

0 komentar:

Posting Komentar

Subscribe